گرفتن ورودی با کیبورد در پایتون

بعضی وقتا نیاز هست تا با کمک با فشار دادن یک کلید در کیبورد ، یک کاری در پروژه ما انجام بشه.
برای مثال برای رد کردن یک کات سین در یک بازی می تونیم از زدن یک دکمه استفاده کنیم و یا کار های دیگر…

خب برای اینکار باید کتابخانه keyboard رو نصب کنیم ، برای اینکار کافیه cmd رو باز کنیم و داخلش بنویسم :

pip install keyboard

خب حالا باید برنامه نویسی کنیم :

برای اینکار اول باید یک فایل پایتون داشته باشیم(قطعا اینو همتون می دونید اصلا لازم نبود بگم :|)

در مرحله اول ما باید کتابخانه keyboard رو ایمپورت کنیم .

import keyboard #وارد کردن کتابخانه

خب حالا خوب به کدای زیر دقت کنید :

import keyboard                                    #وارد کردن کتابخانه
while True:                                             #حلقه برای ورودی گرفتن
    if keyboard.is_pressed(&quotEnter&quot):        #گرفتن ورودی از کاربر
            print(&quotEnter pressed&quot)                #چاپ کردن یک پیام
            break                                          #وارد شدن به یک حلقه

خب در بخش اول ما کتابخونه مورد نظرمونو ایمپورت کردیم.
بعد از اون ما نیاز داریم که یک حلقه داشته باشیم تا همیشه اجرا بشه پس یک while True قرار می دیم تا برای همیشه اجرا بشه.
خب حالا برنامه ما منتظر این هستش که ما یک دکمه رو فشار بدیم برای همین باید از if استفاده کنیم و بعدش از کتابخونه موردنظرمون is_pressed رو بیاریم و بهش یک دکمه رو بدیم ، اگر این دکمه زده بشه برای ما یک پیامی رو چاپ میکنه و بعدش break میکنه.

خب حالا بریم سراغ یک برنامه دیگه….

خب ما در اینجا از wait استفاده می کنیم :

import keyboard #وارد کردن کتابخانه
keyboard.wait(&quots&quot) # wait استفاده از 
print(&quotYou pressed s&quot) # چاپ کردن یک پیام

خب در اینجا دیگه نیازی نیست که ما از if استفاده کنیم ، برنامه ی ما منتظر میمونه که ما یک دکمه رو فشار بدیم ، و وقتی ما اون دکمه رو فشار دادیم ، کار مورد نظر ما رو انجام میده.

می تونید کد ها رو از اینجا دانلود کنید.

نوشته گرفتن ورودی با کیبورد در پایتون اولین بار در ویرگول پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

دیدگاهتان را بنویسید