بلاگ

آیا مهندسی بلاکچین پر درآمد ترین شغل سال ۲۰۱۸ خواهد بود؟

تقاضا برای استعدادهای حوزه بلاکچین (Blockchain) به شدت بالا رفته و سرمایه عظیمی وارد این حوزه شده، به طوری که تنها در ایالات متحده بیش از ۳٫۷ میلیارد تأمین سرمایه از طریق عرضه اولیه سکه (ICO) صورت گرفته است. شغل های مرتبط با فناوری بلاکچین در بازار کار امروز از نظر سرعت رشد، رده دوم را به خود اختصاص داده اند و به ازای هر توسعه دهنده بلاکچین، ۱۴ موقعیت شغلی جدید «مهندسی بلاکچین» وجود دارد.

نسبت درآمد به دانش در حوزه مهندسی بلاکچین بسیار بالاست

نیک سزابو که اصطلاح «قراردادهای هوشمند» را بین کارآفرین ها جا انداخته، می گوید نسبت درآمد به دانش در حوزه بلاکچین به شدت بالاست و سرمایه هنگفت در این صنعت به استعدادهای درون آن می چربد. شرکت Toptal که یکی از بزرگ ترین مراکز تأمین استعدادهای حوزه فناوری محسوب می شود، امروز رسماً بخش «مهندسی بلاکچین» را به سایت خود افزوده است. Taptal در زمینه توسعه نرم افزار، حدود نیمی از نیروی کار مهندسی آمریکا را تأمین می کند.

افزایش تقاضا برای مهندسی بلاکچین فقط محدود به این شرکت نیست. سال گذشته بازار کار فریلنس Upwork نیز اعلام کرد که این مهارت در بین بیش از ۵۰۰۰ عنوان شغلی از نظر درآمد در رتبه نخست قرار دارد و نسبت به سال قبلش، حدود ۳۵ هزار درصد رشد کرده است. درخواست ها در این بخش، مواردی نظیر خدمات مشاوره برای عرضه اولیه سکه (ICO)، پروژه های مهندسی و خدمات کلی بلاکچین را در بر می گیرد.

بلاک چین تلگرام

از ژانویه ۲۰۱۷ درخواست نیروهای مهندسی بلاکچین در Toptal حدود ۷۰۰ درصد افزایش یافته و در ۴۰ درصد از پروژه های توسعه نرم افزار ماه گذشته، درخواست برای مهارت های بلاکچین دیده می شود. طبق اطلاعات این سایت، تا حدودی می توان آینده این فناوری و حوزه های اطلاعاتی مرتبط با آن را پیش بینی کرد.

بلاکچین سازمانی، پروتکل ریپل و قراردادهای هوشمند، نیازهای اصلی این حوزه هستند

اولین بخش، پیاده سازی Hyperledger Fabric است که نوعی فریمورک اپن سورس برای بلاکچین سازمانی محسوب می شود. رتبه دوم به توسعه ریپل (Ripple) اختصاص دارد. ریپل نوعی پروتکل پرداخت است که برای انجام تراکنش های انتقال، پرداخت یا تبادل در فرایندهای توزیع شده به کار می رود. سومین بخش نیز توسعه قراردادهای هوشمند با تمرکز بر Solidity است که نوعی زبان برنامه نویسی برای توسعه قراردادهای هوشمند بر مبنای «ماشین مجازی اتریوم» (EVM) به شمار می رود.

مهندسی بلاکچین

مؤسس و مدیر عامل Toptal معتقد است انواع درخواست های فوق، می تواند آینده فناوری بلاکچین را تا حدودی پیش بینی کند. او می گوید:

ابتدا شاهد از هم گسیختگی قراردادهای مختلف خواهیم بود. بیشترین مشکلات در حوزه هایی مانند مدیریت اموال دیده می شود، یا قراردادهایی که نیاز به سازوکار پیچیده ای دارند. پرداخت ها هم به اندازه کافی پیچیده هستند و برای فعالیت در مقیاس بزرگ به مشارکت بانک های بزرگ و حتی دولت ها نیاز خواهد بود.

اضافه شدن «استعدادهای مهندسی بلاکچین» به عناوین شغلی سایت های کاریابی و تأمین نیروی فریلنس می تواند منافع زیادی داشته باشد. از یک سو اکوسیستم بلاکچین به شکل بهتری توسعه می یابد، چون مهندسین این بخش می توانند تجربیات قبلی خود را به پروژه های جدید منتقل کنند. علاوه بر این، برنامه های جدیدی برای پرورش استعدادهای حوزه بلاکچین شکل می گیرند تا سطح کلی مهارت ها در این بخش ارتقاء یابند.

مهندسی بلاکچین

باید قبول کنیم که فناوری بلاکچین روز به روز نقش پر رنگ تری در تمامی حوزه های تکنولوژی و حتی زندگی روزمره انسان پیدا می کند و اکثر سیستم های خدماتی سنتی به زودی به این بستر غیر متمرکز منتقل می شوند. نشانه های موجود از مراکز کاریابی جهانی هم نشان می دهند که استعدادهای زیادی در این حوزه مورد نیاز است، افرادی که درآمد سرشاری انتظارشان را می کشد. فناوری بلاکچین ثابت کرده که مفهومی فراتر از ارزهای دیجیتال است و می تواند آینده دنیا را تغییر دهد.

 

مقاله پیشنهادی:

نوشته آیا مهندسی بلاکچین پر درآمد ترین شغل سال ۲۰۱۸ خواهد بود؟ اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

در اختتامیه چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول چه گذشت؟

روز گذشته، اختتامیه چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول در مقر اصلی این شرکت در خیابان ونک تهران برگزار شد و منتخبین هیئت داوران، جوایز و لوح های تقدیری را با خود به خانه بردند. هم آفرینی که نام آن به تعبیر شرکت برگزار کننده این رویداد، از ترکیب دو عبارت «همراه اول» و «کارآفرینی» به دست آمده رویدادی سالانه برای حمایت همه جانبه از کسب و کارهای نوپا است و امسال، با محوریت «بازی های آنلاین موبایل» برگزار شد.

این دوره از مجموعه رویدادهای هم آفرینی که ثبت نام آن از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز شد و تا ۲۰ آذرماه ادامه داشت، میزبان ۱۶۸ بازی بود که در این بین، ۴۰ بازی به مرحله داوری رسیدند و پس از پشت سر گذاشته شدن روند داوری در روزهای ۱۵ و ۱۶ بهمن ماه، سه بازی برتر طی مراسم اختتامیه معرفی شدند.

در این مراسم، هیئت داوران به ریاست بهروز مینایی، مدیرعامل پیشین بنیاد ملی بازی های رایانه ای، سه بازی «دیرین دخت»، «سلحشوران» و «یگان ویژه» را به عنوان بازی های برتر معرفی کردند و به این سه تیم، به ترتیب ۱۵، ۱۰ و ۵ میلیون تومان تعلق گرفت. بازی های «مشاجره»، «درگ ریسینگ»، «غار اژدها»، «AMAZIA»، «مزرعه شمالی»، «پسرخوانده» و «پرسیتی» هم عناوینی بودند که لوح تقدیر همراه اول را با خود به خانه بردند.

همراه اول در هر دوره از رویداد هم آفرینی، با یک شرکت یا دانشگاه همکاری می کند و شریک اصلی همراه اول در رویداد امسال هم پردیس اول کیش بود؛ شرکتی که خود یکی از استارتاپ های زیر نظر همراه اول بوده. اما دوره چهارم از رویداد هم آفرینی همراه اول به چند دلیل با رویدادهای سه سال گذشته تفاوت دارد و احتمالاً مهم ترین دلیل، تمرکز واحد آن «بر بازی های آنلاین موبایل» باشد.

در حالی که دوره های پیشین هم آفرینی در حوزه هایی مانند «فین‌تک»، «انرژی و محیط زیست»، «تجارت الکترونیک» و «خدمات موبایل مبتنی بر گردشگری» فعالیت کردند، این دوره به صورت خاص بر بازی و بازیسازی متمرکز بود. به همین خاطر رویداد هم آفرینی، اتفاقی مهم در حوزه گیم ایران به حساب می آید که معمولاً از رویدادهای خصوصی بی بهره است و اکثر فعالیت های این چنینی به صورت دولتی و با متولی‌گری بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام می شوند.

رویداد هم آفرینی

با این حال، مثل تمام رویدادهای مشابه حوزه گیم، دوره چهارم هم آفرینی نیز سوالاتی را در ذهن به وجود می آورد که شاید پاسخ دادن به آنها اندکی دشوار باشد. رویدادهای حمایت از کسب و کارهای نوپا، به صورت معمول فرصتی برابر در اختیار تمام شرکت کنندگان قرار می دهند و از بین آنها، شخص یا اشخاصی را بر می گزینند که در مدت زمانی مشابه با سایر شرکت کنندگان یا با دسترسی به امکاناتی یکسان، ایده یا طرح بهتری خلق کرده اند.

این در حالی است که بازی های دوم و سوم رویداد هم آفرینی، یعنی «سلحشوران» و «یگان ویژه» هر دو حدوداً دو سال پیش به بازار عرضه و ده ها هزار بار دانلود شده اند. بنابراین پرسشی که به وجود می آید این است که همراه اول و پردیس اول کیش دقیقاً چه برنامه ای برای حمایت مالی، فنی و حقوقی از عناوینی دارند که دو سال پیش به کافه بازار آمده اند و اگر بنا بر حمایت از طرح های آتی سازندگان است، بهتر نبود طرح های جدید آنها مورد بررسی قرار می گرفت؟

ناگفته نماند که بازی سلحشوران، به گفته سازندگانش به موفقیت بسیار خوبی رسیده و برای مدتی، روزانه ۳ میلیون تومان درآمدزایی کرده و ضمناً چندین جایزه نیز در جشنواره های مختلف دریافت کرده. بنابراین شرکت دادن عنوانی این چنین قدرتمند در کنار طرح هایی که احتمالاً از شانس یا امکانات کافی برای تکامل هرچه بیشتر برخوردار نبوده اند، اندکی عجیب به نظر می رسد و شاید از همان ابتدا هم تشخیص برندگان دوره چهارم هم آفرینی کار چندان دشواری نبوده.

در بخشی از مراسم اختتامیه همراه اول، قرار بود دو شرکت کننده پا به صحنه بگذارند و به ارائه یک «طرح کارآفرینی» بپردازند. در این بخش از مراسم که پیش از اهدای جوایز برگزار شد، حمزه آزاد از مجموعه بازیسازان جوان (سازنده دیرین دخت) و مسعود عسگریان از استودیوی DreamRain (سازنده بازی سلحشوران) به صحنه آمدند تا به تعبیر برگزار کنندگان رویداد، طرحی برای کارآفرینی ارائه کنند.

اما عجیب اینکه در تایم های قابل توجهی که در اختیار دو شخص قرار گرفته بود اصلی ترین موضوع صحبت، شرح رزومه و فعالیت های قبلی دو شرکت بود و سخن چندانی از طرح های تازه و چگونگی منجر شدن آنها به کارآفرینی به میان نیامد. شرکت بازیسازان جوان در وقت خود، ترجیح به تشریح مفصل دستاوردهایش داد و در پایان اشاره ای اجمالی به طرح آتی خود یعنی گیم سنتر «بازیباز» داشت که قرار است در تاریخ نامعلومی آغاز به کار کند.

این رویه در سخنرانی مسعود عسگریان شکلی ناپخته تر به خود گرفت و وی در مدت زمان نزدیک به ۱۰ دقیقه ای خود، تماماً به صحبت درباره روند ساخت بازی ناموفق «ماشین جنگی» و اتفاقاتی که به ساخت «سلحشوران» و سپس بازی دنباله «نجات قلعه» منجر شد پرداخت. در حالی است که در کنداکتور مراسم، برای هر سخنران وقتی ۱۵ دقیقه ای در نظر گرفته شده بود اما به خاطر برخی ناهماهنگی ها، هر دو سخنران زودتر از زمان خود به صندلی بازگشتند و برخی از نامتعارف ترین لحظات رویداد هم آفرینی را رقم زدند.

مسئله اصلی اینجا بود که تمام سخنان مطرح شده در این مدت زمان نزدیک به ۲۰ دقیقه ای، عملاً چیزی بیشتر از پروموت دو شرکتی نبود که در نهایت جوایز اصلی را نیز دریافت کردند. با توجه به مسائل مطرح شده در بالا در زمینه نابرابری میان شرکت کنندگان، شاید بهتر بود که حداقل دو شرکت شایسته تقدیر برای سخنرانی انتخاب می شدند تا مراسم تماماً در قبضه یکی-دو نام خاص نباشد.

اگرچه همراه اول با رویداد هم آفرینی دست به حرکت مهمی زده و فرصتی برای درخشش بسیاری از بازیسازان محروم ایرانی به وجود آورده اما مشاهده مسائلی از این دست در روند برگزاری رویداد و نیز مراسم اختتامیه، احتمالاً در غایی ترین حالت به ناامیدی بازیسازان ایرانی از شرایط حمایتی موجود در کشور دامن خواهد زد.

خصوصاً با در نظرگیری این موضوع که بسیاری از جوایز مراسم های رسمی حوزه بازی در ایران، معمولاً به تیم های مشخصی می رسند و گاه یک بازی در روند ساخت چهار ساله خود، چهار بار در رویدادهای مختلف نامزد می شود و هر بار جایزه ای دریافت می کند.

تکرار همین مسئله در رویداد هم آفرینی نشان می دهد که گویی برخی بازیسازان به خاطر قدمت طولانی تری که دارند و روابط سازنده تری که برقرار کرده اند، محکوم به حمایت همه جانبه از سوی همکاران و هم نسلان خود هستند و تیم های نوپای حقیقی، باید همچنان منتظر باشند تا بلکه بخت به آن ها نیز رو کند.

نوشته در اختتامیه چهارمین رویداد هم آفرینی همراه اول چه گذشت؟ اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

چیپست جدید دانشگاه MIT موبایل ها را هوشمند تر می کند

درست یک روز بعد از اینکه محققان موسسه فناوری ماساچوست (یا MIT) از ساخت چیپی کم مصرف برای رمزگذاری رونمایی کردند، این دانشگاه با یک چیپ شبکه عصبی دیگر خبرساز شده که می تواند مصرف انرژی را تا ۹۵ درصد کاهش دهد. این قابلیت سبب می شود چنین چیپی، قطعه ای ایده آل برای دیوایس های مبتنی بر باتری مثل موبایل های هوشمند باشد که نیازمند سیستم های پیچیده شبکه عصبی و مصرف کم انرژی هستند.

شبکه های عصبی از چندین پردازنده اطلاعات متصل به یکدیگر تشکیل شده اند. به صورت معمول این شبکه ها با تحلیل مجموعه ای عظیم از اطلاعات، فعالیت خاصی را آموزش می بینند. سپس از این شبکه ها می توان برای قابلیت های رایجی مثل تشخیص گفتار یا ویرایش تصویر استفاده کرد.

مشکل اصلی همواره این بوده که این شبکه های عصبی بسیار بزرگ هستند و مصرف انرژی بالایی دارند؛ به همین خاطر، نمونه ای که احتمالاً در موبایل هوشمند شما جای گرفته بسیار کوچک است و در نهایت، کارایی بسیار محدودی دارد. افزون بر کاهش مصرف انرژی، چیپ جدید MIT، سرعت پردازش شبکه های عصبی را تا سه الی هفت برابر نسبت به نمونه های قبلی افزایش می دهد.

محققان توانسته اند الگوریتم های یادگیری ماشینی در شبکه های عصبی را به یک نقطه محدود کنند که «محصول نقطه ای» نامیده می شود. محصول نقطه ای، حرکت رفت و برگشتی نودهای مختلف در شبکه عصبی است و حالا محققان توانسته اند برخلاف طراحی های قبلی، نیاز به رفت و برگشت اطلاعات به حافظه را از بین ببرند. گفتنی است که پس از انتشار این خبر، نایب رییس کمپانی IBM نسبت به دستاورد MIT واکنش نشان داده و گفته که این ابداع تازه، می تواند احتمالات تازه ای در زمینه شبکه های عصبی پیچیده تر و نیز اینترنت اشیا به وجود آورد.

نوشته چیپست جدید دانشگاه MIT موبایل ها را هوشمند تر می کند اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

سلاح صوتی احتمالاً عامل بیماری دیپلمات های آمریکایی مقیم کوبا نبوده است

بعد از ماه ها گمانه زنی، پزشکان اخیراً در مقاله ای تازه به تشریح بیماری مرموزی پرداخته اند که بلای جان دیپلمات های آمریکایی مقیم کوبا شد. اگرچه منشا این بیماری هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد، پزشکان «تقریباً مطمئن» هستند که ارتباطی به یک سلاح صوتی ندارد.

این پزشکان به بررسی وضعیت ۲۱ نفر از افرادی پرداخته اند که در سفارت آمریکا حاضر بوده اند و پی بردند که تمام نشانه های بیماری -نظیر سردرد، اختلالات خواب و تغییر روحیات- همگی از آسیب های مغزی حکایت دارند. اما نکته غافلگیرکننده اینست که در هیچ یک از این دیپلمات ها، نشانه ای از ترومای مغزی دیده نمی شود.

پزشکان می گویند کارمندان سفارت ایالات متحده «بدون اینکه دچار ضربه مغزی شوند، دچار ضربه مغزی شده اند». دکتر داگلاس اسمیت، مدیر مرکز آسیب های مغزی دانشگاه پنسیلوانیا و همکاران وی عقیده دارند بیماری این افراد، یک نوع اختلال کاملاً جدید است که احتمالاً تحت تاثیر شرایط زیست محیطی مشترک آنها در هاوانا به وجود آمده است.

از سال ۲۰۱۶ میلادی بود که دیپلمات های آمریکایی مقیم کوبا، شروع به تجربه مجموعه ای غیرمتعارف از علائم بیماری، مانند سرگیجه، حالت تهوع و کاهش شنوایی کردند. همه دیپلمات ها به جز یک نفر، در اظهارات خود گفتند که پیش از آغاز این علائم، صدایی عجیب شده اند یا لرزشی خفیف را در خانه ها و اتاق های خود احساس کرده اند.

اظهارات کارمندان سفارت آمریکا این ترس را به وجود آورد که دیپلمات های این کشور، هدف نوعی از تسحیلات مایکروویو قرار گرفته اند؛ با این حال پلیس فدرال آمریکا نتوانست شواهدی برای اثبات این مسئله بیابد. تا پاییز ۲۰۱۷، بالغ بر ۸۰ نفر که به نوعی با سفارت آمریکا ارتباط داشتند از علائم مشابهی رنج بردند و تعداد قربانیان این بیماری به ۲۴ نفر رسید.

هنوز مشخص نیست چه عاملی این علائم را در مبتلایان به وجود آورده، اما پزشکان حدس می زنند صدای مرموزی که توسط بیماران شنیده شده محصولی فرعی از آن چیزی بوده که حقیقتاً به آنها آسیب می زده است. به عنوان مثالی واضح برای تفهیم این مسئله، می توان به صدای شلیک یک گلوله اشاره کرد؛ در واقع هنگام شلیک با یک سلاح، این گلوله است که شخص را از پای در می آورد و نه صدای آن.

نوشته سلاح صوتی احتمالاً عامل بیماری دیپلمات های آمریکایی مقیم کوبا نبوده است اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

سود کمتر اپل نسبت به رقبا؛ قیمت قطعات هوم پاد مشخص شد

مواد خامی که اپل بخواهد با آن ها یک واحد هوم پاد تولید کند تقریبا ۲۱۶ دلار قیمت دارند و این در حالی است که به گفته TechInsights، شرکت ساکن کوپرتینو دستگاه را با قیمت ۳۴۹ دلار می فروشد.

میکروفون ها، توییتر، ووفر و چیپ های مدیریت انرژی تقریبا ۵۸ دلار قیمت دارند در حالی که قطعات کوچکتر مثل سیستم نورپردازی که برای سیری و دیگر انیمیشن ها استفاده می شود به تنهایی ۶۰ دلار قیمت دارد. چیپ A8 هم که قابلیت های سیری، آگاهی دستگاه از محیط اطراف، تنظیم صدا و دیگر ویژگی های هوشمند را به عهده دارد حدودا ۲۵ دلار است.

TechInsights معتقد است که بدنه دستگاه و دیگر قطعات ظاهری هم ۲۵ دلار دیگر به قیمت کلی می افزایند و تولید، تست و بسته بندی هم ۱۷.۵ دلار هزینه می برد.

به نظر می رسد که هزینه تمام شده هوم پاد بسیار بالا بوده و اپل قیمت منصفانه تری نسبت به دیگر محصولاتش برای آن در نظر گرفته است. برای مثال، آیفون X که ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد، تقریبا ۳۵۷.۵ دلار قیمت قطعاتش بوده و هر آیفون ۸ هم که ۷۰۰ دلار قیمت دارد، با ۲۴۷.۵ دلار تولید می شود.

هوم پاد اپل

از دیگر محصولات اپل که بگذریم، هوم پاد حتی نسبت به اسپیکرهای هوشمند شرکت های دیگر هم حاشیه سود پایین تری دارد. TechInsights می گوید هوم پاد با توجه به هزینه قطعاتش حاشیه سود ۳۸ درصدی دارد در حالی که این رقم برای گوگل هوم و آمازون اکو، به ترتیب برابر با ۶۶ و ۵۶ درصد است. هر دو این اسپیکرها با قطعات ارزان تری ساخته شده اند و هدف اولیه شان کیفیت صدای بالا نیست.

البته هزینه هایی که توسط شرکت هایی نظیر TechInsights ارائه می شود، هزینه های تحقیق و توسعه (R&D)، تولید نرم افزار و دیگر هزینه های مرتبط در ساخت یک محصول را در نظر نمی گیرد و صرفا هزینه قطعات خام را می گوید. بنابراین نمی توان با استناد به این ارقام، سود مشخصی تعیین کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل در سال ۲۰۱۵ با اشاره به این آمار گفته بود آن ها با واقعیت بسیار فاصله دارند و حتی یک بار هم ندیده که یکی از این اعداد به رقم نهایی تولید یک محصول حتی نزدیک هم باشد.

نوشته سود کمتر اپل نسبت به رقبا؛ قیمت قطعات هوم پاد مشخص شد اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

باگ جدید iOS 11.2.5: یک حرف هندی که باعث کرش کردن آیفون می شود

اگر هنوز iOS 11.2.5 را نصب نکرده اید، باید بدانید که باگ عجیبی و غریبی در انتظارتان است. به گزارش برخی کاربران هندوستانی ظاهرا ارسال یکی از حروف زبان تلوگو  در اپلیکیشن آی مسیج می تواند به کرش کردن و ریبوت آیفون منتهی شود.

ظاهرا وقتی کسی این کاراکتر خاص (که در تصویر شاخص می بینید) را برایتان می فرستد، دیگر نمی توانید وارد آی مسیج شوید و با اشاره روی آیکن اپ شاهد کرش کردن و ریبوت آیفون خواهید بود.

تا این لحظه که خبر را برایتان می نویسم، هنوز هیچ آپدیتی از سوی اپل برای رفع این باگ منتشر نشده و ظاهرا به آسانی هم نمی توان از آن جلوگیری کرد. اما عده ای می گویند که اگر بلافاصله بعد از پیام حاوی این کاراکتر، پیام دیگری دریافت کنید آی مسیج باز می شود و حالا می توانید پیام قبلی حاوی کاراکتر مخرب را پاک نمایید.

به نظر می رسد که این باگ تنها روی نسخه ۱۱٫۲٫۵ آی او اس تأثیر گذار باشد، بنابراین اگر یک اسپیکر هوم پاد خریده اید باید حسابی مراقب آن باشید چرا که یکی از پیش نیازهای کار با این اسپیکر نصب iOS 11.2.5 روی دستگاه شماست.

این اولین باری نیست که یک باگ مرتبط با متن، آیفون ها را از کار می اندازد. در سال ۲۰۱۵ هم ارسال یک سری کاراکتر مشخص در زبان های چینی و عربی در آی مسیج یا اپ های شخص ثالث موجب کرش کردن آیفون می شد.

تا این لحظه، اپل هنوز نسبت به این باگ واکنشی نشان نداده است اما امیدواریم که تا پیش از گسترده شدن این مشکل شاهد ارائه یک آپدیت رفع باگ برای برطرف شدن این مشکل در سیستم عامل آی او اس باشیم.

نوشته باگ جدید iOS 11.2.5: یک حرف هندی که باعث کرش کردن آیفون می شود اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

قدرت هرچه بیشتر؛ حالت «آلتیمیت پرفورمنس» به ویندوز ۱۰ می آید

هنگامی که مشغول ساخت یک مدل سه بعدی هستید یا نرم افزارهای بسیار سنگین را به اجرا در می آورید، احتمالاً دلتان می خواهد که به بیشترین پرفورمنس ممکن دسترسی داشته باشید. خوشبختانه مایکروسافت اخیراً بیلد پیش نمایش تازه ای از Windows 10 منتشر کرده که «حالت آلتیمیت پرفورمنس» را به ویندوز ۱۰ پرو مخصوص ورک استیشن ها می آورد.

همانطور که از نام این ویژگی پیداست، آلتیمیت پرفورمنس برای افرادی در نظر گرفته شده که حتی حالت High Performance هم برایشان کافی نیست و می خواهند با کاهش «مایکرو لتنسی ها»، به سرعت خالص بالاتری دست پیدا کنند. مایکروسافت می گوید انتخاب این گزینه به عهده کاربر است اما تولیدکنندگان پی سی هم می توانند سیستم هایی را روانه بازار کنند که حالت آلتیمیت پرفورمنس به صورت پیش فرض در آنها فعال است.

حالت آلتیمیت پرفورمنس در ویندوز 10 پرو برای وورک استیشن ها

نکته مهم اینست که آلتیمیت پرفورمنس هنوز روی لپ تاپ ها و تبلت ها در دسترس قرار نگرفته، اما مایکروسافت می گوید که در آینده نزدیک می توان منتظر افزودن آن به این دیوایس ها نیز بود.

علاوه بر این حالت تازه، بیلد پیش نمایش جدید ویندوز ۱۰، تغییرات بیشتری را نیز شامل می شود. پیش از هر چیز مایکروسافت اموجی های خود را به گونه ای بازطراحی کرده که بیش از پیش به چشم کاربران آشنا باشند و از طرف دیگر، در زبان هایی بیشتری می توان به جستجو برای اموجی ها پرداخت. کنترل بیشتر بر دسترسی به فایل سیستم اپلیکیشن های پلتفرم فراگیر ویندوز هم تغییر دیگری است که در این بیلد تازه به چشم می خورد.

نوشته قدرت هرچه بیشتر؛ حالت «آلتیمیت پرفورمنس» به ویندوز ۱۰ می آید اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

راه حل سامسونگ برای ورود دوربین دوگانه به موبایل های میان رده

سامسونگ چندی پیش از کیت ایزوسل دوال (ISOCELL Dual) برای افزایش کیفیت دوربین های دوگانه در موبایل هایش پرده برداشت. حالا این شرکت بیانیه خبری زیر را در رابطه با قابلیت های پیشرفته این فناوری ارائه کرده که در ادامه می توانید آن را مطالعه نمایید.

شرکت سامسونگ الکترونیکس به تازگی از یک مجموعه کامل، شامل نرم افزاری جدید در کنار لنزهای دوگانه ایزوسل دوال (ISOCELL Dual) رونمایی کرد که امکان استفاده از قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند افکت Bokeh و تصویربرداری در نور پایین را برای موبایل های پایین رده و میان‌رده فراهم می‌کند. استفاده از این قابلیت‌ها تاکنون محدود به پرچمداران بوده است، اما حسگرهای دوگانه ISOCELL و مجموعه الگوریتم‌های نرم‌افزاری که اکنون سامسونگ رونمایی کرده است، امکان استفاده از این قابلیت‌ها در محصولاتی با قیمت‌های پایین‌تر را هم فراهم می‌کند.

بن کی هور، معاون مدیر بازاریابی سیستم‌های LSI در شرکت سامسونگ می‌گوید «دوربین‌های دوگانه، تجربه‌‌ای جدید و هیجان‌انگیز از عکاسی با موبایل است. راه‌حل فراگیر سامسونگ برای لنزهای دوگانه ISOCELL باعث می‌شود روند تولید محصول توسط تامین‌کنندگان ما ساده‌تر شده و در نتیجه دوربین‌های دوگانه برای تعداد بیشتری از مشتری‌های ما عرضه شود».

موبایل های مجهز به دوربین‌های دوگانه دارای دو حسگر تصویر هستند که اطلاعات مختلف نور را دریافت کرده و امکان استفاده از قابلیت‌های جدیدی مانند فوکوس مجدد و تصویربرداری در نور کم را فراهم می‌کنند. دوربین‌های دوگانه با داشتن چنین مزایایی به روندی رو به رشد در پرچم‌داران تبدیل شده‌اند اما قرار دادن این دوربین‌های دوگانه در دستگاه‌های معمولی برای تولید‌کنندگان قطعات (OEM) بسیار دشوار است زیرا این کار نیازمند اجرای روش‌های بهینه‌سازی زمان بین OEMها و شرکت‌های تولیدکننده حسگرها و الگوریتم‌های نرم‌افزاری است.

اکنون راه‌حل فراگیر سامسونگ برای دوربین‌های دوگانه می‌تواند این روند را تسهیل کرده و امکان گنجاندن قابلیت‌هایی را در دوربین موبایل میان‌رده فراهم کند که تاکنون تنها در محصولات پرچمدار و مجهز به یک پردازنده مجزا برای تصویر امکان داشت.

شرکت سامسونگ با هدف تسهیل توسعه و کاهش مشکلات روند تولید تلفن های همراه دارای دوربین دوگانه اولین مجموعه کامل دوربین دوگانه را با سخت‌افزار حسگرهای دوگانه ISOCELL و نرم‌افزار الگوریتم بهینه این حسگرها، عرضه کرده است. به این ترتیب امکان قرار دادن این قابلیت در دستگاه های پایین و میان‌رده نیز فراهم می‌شود تا کاربران آنها بتوانند از قابلیت‌هایی مانند فوکوس مجدد و تصویربرداری در نور کم استفاده کنند. در این مجموعه الگوریتم فوکوس مجدد سامسونگ با یک جفت حسگر ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی عرضه شده است و الگوریتم LLS برای تصویربرداری در نور کم همراه با یک جفت حسگر ۸ مگاپیکسلی عرضه می‌شوند تا بکارگیری آنها توسط OEMها ساده‌تر شود.

نوشته راه حل سامسونگ برای ورود دوربین دوگانه به موبایل های میان رده اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

هشدار اپل: هوم پاد را روی سطوح چوبی قرار ندهید

پس از انتشار گزارش های مختلف و اعتراض کاربران، کمپانی اپل با به روز رسانی صفحه پشتیبانی اسپیکرهای هوشمند هوم پاد خود امکان ایجاد لک توسط این گجت روی سطوح چوبی را تایید کرد.

در صفحه مذکور آمده «بروز لک های حاصل از نم زدگی روی سطوح چوبی توسط هر نوع اسپیکری که دارای پایه سیلیکونی چسبنده باشد غیر طبیعی نیست.»

طبق علام سایت اپل این لک های حاصل بروز واکنش شیمیایی میان سیلیکون پایه نگهدارنده هوم پاد و مواد براق کننده سطح مبلمان چوبی به وجود می آیند. این کمپانی به کاربران خود اطمینان می دهد که در صورت برداشتن اسپیکر از روی این سطوح، لک های مذکور پس از چند روز از بین خواهند رفت.

ایجاد لک روی سطوح چوبی هوم پاد اپل

گرچه تعداد شکایات در خصوص بروز چنین مشکلی چندان گسترده نبوده، اما به علت مشهور بودن واکنش میان سیلیکون و مواد براق کننده سطوح چوبی، انتظار می رفته که متخصصین کمپانی کالیفرنیایی پیش از عرصه محصول جدید فکری در خصوص این مشکل کرده باشند. به خصوص که پیش از این نیز شکایاتی مشابه در خصوص اسپیکرهای اکوی شرکت آمازون نیز مطرح شده بود.

صفحه پشتیبانی اسپیکر هوشمند هوم پاد به کاربران توصیه می کند در صورت از بین نرفتن احتمالی اثر مورد بحث، سطح چوب با پارچه ای نرم و مرطوب و به آرامی تمیز شود. در مرحله بعد نیز استفاده از پاک کننده های مورد تایید سازنده محصول چوبی توصیه شده است.

گرچه می توان برای عدم بروز این مشکل، هوم پاد را روی سطحی غیر چوبی و یا روی یک پارچه رومیزی قرار داد، اما به نظر می رسد راهکار بهتر آن است که مهندسین اپل به فکر رفع ریشه ای این مشکل باشند.

 

نوشته هشدار اپل: هوم پاد را روی سطوح چوبی قرار ندهید اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی

کالبدشکافی فرمور شیائومی، مشخصات سخت افزاری موبایل Mi Mix 2s را فاش کرد

شیائومی یکی از نخستین کمپانی هایی بود که به طراحی بدون حاشیه را به موبایل هایش رو آورد و اگر این سبک طراحی امروزه به ترندی تازه در صنعت موبایل تبدیل شده، احتمالاً به خاطر عرضه موبایل Mi Mix شیائومی بوده است. نسل دوم موبایل های Mi Mix طی سال گذشته میلادی روانه بازار شد و حالا اطلاعاتی در فضای مجازی منتشر شده که واقعی بودن Mi Mix 2s را به تایید می رساند.

طی هفته های گذشته، بسیاری از منابع چینی به صحبت درباره این موبایل معرفی نشده پرداخته اند و رندرهایی منتسب به آن را منتشر کرده اند که البته امکان تایید صحت آنها وجود ندارد. با این حال به لطف اطلاعات درج شده در فایل های مربوط به فرمور دستگاه که در اختیار وب سایت XDA قرار گرفته، اکنون بسیاری از مشخصات دستگاه را با قطعیت می دانیم.

شیائومی می میکس 2 اس

بنابر اطلاعات این فرمور، موبایل می میکس ۲ اس که با نام رمز «پولاریس» شناخته می شود، به چیپست اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز بوده و از باتری ۳۴۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می برد. علاوه بر این، دستگاه به صورت پیش فرض همراه با اندروید ۸٫۰ اوریو عرضه می گردد که نشان می دهد با پروژه Treble سازگاری دارد. در نهایت، نمایشگر دستگاه از نسبت ابعاد ۱۸:۹ برخوردار شده و رزولوشن ۲۲۶۰x1080 را به تصویر می کشد.

در شایعات خوانده بودیم که می میکس ۲ اس از قابلیت های هوش مصنوعی برای دوربین بهره می برد و با بررسی فایل های اپلیکیشن دوربین MIUI مشخص شد این دستگاه واقعاً از «تشخیص صحنه» برخوردار است که قابلیتی شبیه به آنچه هواوی با پرچمدار میت ۱۰ ارائه می دهد به نظر می رسد. بنابر کالبدشکافی صورت گرفته، مشخص شد دوربین می میکس ۲ اس می تواند تصاویربرداری از سوژه هایی مانند حیوانات، آسمان، مستندات، گل، ساختمان ها و غیره را از یکدیگر تمیز دهد.

از دیگر مشخصات تایید شده دستگاه می توان به سنسور IMX363 سونی برای دوربین، پشتیبانی از دو سیم کارت و پشتیبانی از IR Blaster اشاره کرد. در حال حاضر مشخص نیست می میکس ۲ اس چه زمانی رسماً معرفی می گردد، اما کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۸ ایده آل ترین فرصت شیائومی خواهد بود.

نوشته کالبدشکافی فرمور شیائومی، مشخصات سخت افزاری موبایل Mi Mix 2s را فاش کرد اولین بار در دیجیاتو پدیدار شد.

گردآوری توسط ایده طلایی